Bestuursberichten

Container voor bouwafval

Op 20 maart komt er een container op het complex om puin en ander bouwafval te storten. De container zal beschikbaar zijn op zaterdagochtend 20 maart en dinsdagochtend 23 maart van 9-12 uur; achter het hek bij de goederenopslag. Er mag maar één persoon tegelijk bij de container komen, vanwege de Covid-19 maatregelen. Mocht de container nog niet vol zijn dan zullen we opnieuw op zaterdag en dinsdag een mogelijkheid aanbieden. Onder toeziend oog van een bestuurslid of een VUT-ploeg medewerker zal gecontroleerd worden wat er in de container gaat.

Wat mag WEL in de container?
glas – grofvuil –  puin/stenen (bijvoorbeeld: beton, stoeptegels, bakstenen of dakpannen) – hout (planken, schutting, geïmpregneerd hout mag ook) – ijzer – koper – aluminium – isolatiematerialen – plastic – kunststof – maximaal 5 % zand of grond – gips, gasbeton en gibo blokken – vloerbedekking – kleding – papier en karton – inboedel (bijvoorbeeld: kasten, tafels of meubels)

Wat mag NIET in de container?
accu’s –  matrassen – olieresten – verfresten – dakafval -dakleer – bitumen –  (vervuilde) grond of zand – gevaarlijk afval en chemisch afval – asbest

******************************************

Uitstel ALV vergadering maart 2021

Voor de nieuwkomers onder ons, wat is een ALV vergadering? Het is de gewoonte om éénmaal per jaar, op de derde donderdag in maart, een Algemene Ledenvergadering  (ALV) te houden. Alle ca 170 leden van de ATV worden uitgenodigd om deze vergadering bij te wonen om de belangrijkste ontwikkelingen van het afgelopen jaar nog eens de revue te laten passeren. Onder toestemming van de leden worden nieuwe bestuursleden gekozen of herkozen; het Huishoudelijk Reglement wordt indien nodig aangepast, tuin prijzen voor de mooiste tuinen worden uitgereikt; een loting vindt plaats en de leden brengen een gezellige avond door met elkaar onder het genot van een drankje en een hapje. Kortom, genoeg reden om bij elkaar te komen.

******************************************

13 februari 2021

Van de Voorzitter

Wat een bizarre tijd. We hebben er allemaal mee te maken, de een iets meer dan de ander en als er onverhoopt toch iemand in je omgeving ziek wordt dan valt alles stil en hoop je op het beste.
Hierdoor kunnen we helaas een aantal verplichte nummers in onze vereniging niet uitvoeren. Het is jammer maar ik beloof u als voorzitter ad interim, we gaan zodra we weer mogen een ALV (Algemene Ledenvergadering) organiseren waar we als bestuur rekenschap afleggen voor het afgelopen jaar en het komende jaar.
Ik vind zelf dat we pas weer iets kunnen organiseren, zoals een ALV, als iedereen weer in staat is om ook deel te nemen dus voor Jong en Oud en ook onze kwetsbare leden. Tot die tijd moeten we het doen met nieuwsbrieven en ontmoetingen op de tuin (wel op afstand). Dus na het vaccineren van ons allemaal kunnen we met een gerust hart jullie uitnodigen.
Dit jaar wordt een prima tuinjaar zegt mijn gevoel. Zoals u weet zijn er geen tuinen meer vrij en hebben we voor het eerst in jaren weer een wachtlijst.
Ik hoop u in het voorjaar weer te ontmoeten. En wens u en de uwen het allerbeste en blijf gezond.

Met hartelijke groet,
Johan Steen, Voorzitter a.i.